15 Σεπ 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 15/9/2020


ΘΕΜΑ: Νομικές ενέργειες για την αποκατάσταση της υφιστάμενης οικονομικής ζημίας λόγω του επανυπολογισμού των συντάξεων στους συνταξιούχους της ΕΤΕ, δυνάμει των άρθρων 14 και 33 του Ν. 4387/2016, για τους συνταξιοδοτηθέντες προ της έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νόμο 4670/2020 (νόμο Βρούτση).

Συνάδελφοι,

Με βάση τα άρθρα 7, 8, 13, 14, 33, 27 και 28 του Ν. 4387/2016, διενεργήθηκε επανυπολογισμός των συντάξεων για τους συνταξιοδοτηθέντες προ της έναρξης ισχύος του νόμου (12.5.2016), μεταξύ των οποίων και για τους συνταξιούχους της Εθνικής Τράπεζας.
Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης, ελήφθη υπόψη ο συντάξιμος μισθός επί του οποίου υπολογίστηκε η καταβληθείσα σύνταξη, αναπροσαρμοσμένος με χρήση ποσοστών αναπροσαρμογής των συντάξεων που ίσχυαν πριν και μέχρι την εφαρμογή του Ν. 4387/2016 και με τον υπολογισμό κλιμακωτών ποσοστών αναπλήρωσης των άρθρων 8 και 28 του Ν. 4387/2016, ανάλογα με τα χρόνια ασφάλισης.
Οι καταβάλλοντες δε αυξημένες εισφορές, προβλέφθηκε να λαμβάνουν επιπλέον εισφορά, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 30 του Ν. 4387/2016 και στο άρθρο 94, παρ. 4, 5.
Με τις ανωτέρω διατάξεις, οι οποίες παρέμειναν και με το νέο θεσμικό-ασφαλιστικό πλαίσιο και δη κατ’ άρθρα 28 και 29 του Ν. 4670/2020 (νόμος Βρούτση) έχουν δημιουργηθεί μεγάλες συνταξιοδοτικές ανισότητες και θίγονται κατάφωρα συνταξιοδοτικά και περιουσιακά δικαιώματα των συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας, που συνταξιοδοτήθηκαν προ της έναρξης ισχύος του Ν. 4387/2016 (12.5.2016) σε σχέση με εκείνους που συνταξιοδοτήθηκαν μετά την έναρξη του ως άνω νόμου, δεδομένου ότι για την ανταποδοτική σύνταξη δεν λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των εν ενεργεία αποδοχών τους επί των οποίων πραγματοποιούνταν κρατήσεις, όπως δηλαδή γίνεται για τους μετά την 12.5.2016 συνταξιοδοτηθέντες συναδέλφους μας.
Να  σημειωθεί ότι για τους συνταξιοδοτηθέντες προ της 12.5.2016, δε λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό των αποδοχών τους, καταλαμβάνοντας με αυτό τον τρόπο και τα δώρα και τα επιδόματα αδείας.
Μάλιστα κρίθηκε με την ΟλΣτΕ 1891/2019 ότι τα ποσοστά αναπλήρωσης του άρθρου 8 του Ν. 4387/2016 παραβιάζουν την αρχή της ανταποδοτικότητας εισφορών-παροχών.
            Ως εκ τούτου οι συνταξιούχοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί προ της 12.5.2016 δικαιούνται να διεκδικήσουν αναδρομικά από 12.5.2016 και εφεξής τις προκύπτουσες διαφορές και μάλιστα εντόκως. Για την δικαστική διεκδίκηση των σχετικών διαφορών απαιτούνται τα παρακάτω έγγραφα:
      1)      Απόφαση συνταξιοδότησης.
      2)    Εκκαθαριστικό (απόδειξη) επανυπολογισμού της σύνταξης.
     3)     Για τους συνταξιοδοτηθέντες μετά το 2006 και μέχρι 12.5.2016, όλες τις ετήσιες βεβαιώσεις αποδοχών από το 2002 μέχρι και το έτος κατάθεσης της Αίτησης συνταξιοδότησης. Σημείωση: για όσους συναδέλφους έχουν υποβάλλει Αίτηση προ του νόμου Κατρούγκαλου και εκδόθηκε η Απόφαση συνταξιοδότησης τους μετά το νόμο Κατρούγκαλου χρειαζόμαστε σχετική  σημείωση στα έγγραφα που θα μας αποστείλετε.
Για τους συνταξιοδοτηθέντες προ του 2006, τις ετήσιες βεβαιώσεις αποδοχών πέντε τουλάχιστον συνεχών ετών πριν από την συνταξιοδότησή τους.
   4)    Απόδειξη μισθοδοσίας, ως εν ενεργεία υπάλληλου, του τελευταίου προ της συνταξιοδότησης μηνός.
Τα ανωτέρω δικαιολογητικά είναι απαραίτητα προκειμένου οι συνεργαζόμενοι με το Σύλλογό μας δικηγόροι να προβούν σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για τη διεκδίκηση των σχετικών ποσών από το μη νόμιμο επανυπολογισμό των συντάξεών μας.

Το Προεδρείο του ΣΣΕΤΕ